Case study
Pracownicy dużej firmy z branży IT
Programista zatrudniony na etacie przyszedł do nas na konsultacje, celem sprawdzenia czy opłaca mu się zostać na etacie, czy przejść na B2B.
Kalkulacja wykazała, że zmiana umowy o pracę na działalność jednoosobową na ryczałcie programisty 12,5%, dałaby większy comiesięczny przychód w wysokości 6 500 zł netto miesięcznie po zmianie formy zatrudnienia.
Pozwoliło to uniknąć płacenia składki zdrowotnej z tzw. nowego ładu i zmniejszyło realne opodatkowanie o ponad 20%.
Czas trwania: 10 tygodni
SZCZEGÓŁY PROJEKTU
Dane
300-400 pracowników
Lokalizacja
woj. mazowieckie
Firma transportowa
Analiza dokumentacji za okres ostatnich 24 miesięcy wykazała nadpłatę wobec ZUS na poziomie 78 tys.
Zostało utworzone archiwum dokumentów kadrowych ponad 158 obecnych i byłych pracowników w wersji elektronicznej.
Księgi rachunkowe zaczęły być prowadzone w wersji elektronicznej, co dało pełną analizę kosztów na każdy samochód.
Firma rozpoczęła wewnętrznie rozliczać delegacje dla kierowców, dzięki wdrożeniu oprogramowania, oszczędzając na usługach firm zewnętrznych.
Czas trwania: 9 tygodni
SZCZEGÓŁY PROJEKTU
Dane
35 zestawów
(tir+naczepa),
67 pracowników
Lokalizacja
woj. śląskie
Założenie spółki dla dewelopera kodu
Deweloper kodu Java Skript był zatrudniony przez agencję na umowę zlecenie, na wskazaną w umowie stawkę dzienną, tworzył kod na zlecenie klientów agencji, w której był zatrudniony.
Po naszej konsultacji Pan zdecydował się na założenie spółki z o.o. wraz z dwoma innymi deweloperami, co spowodowało, że zamiast płacić 34% ZUS-u i podatku dochodowego PIT, spółka płaci 9% CIT. Panowie korzystają z preferencyjnych odliczeń w ramach wykonywania umowy o dzieło i sprzedaży praw autorskich do wytworzonego przez siebie kodu.
Całej trójce pozwoliło to zaoszczędzić ok. 180 tysięcy zł rocznie.
Czas trwania: 6 tygodni
SZCZEGÓŁY PROJEKTU
Dane
1 pracownik
Lokalizacja
woj. dolnośląskie
Oferta VIP dla JDG z branży IT
Twórca kodu prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą, w ramach rozwoju swojej działalności, pozyskał dwóch nowych dużych klientów, co spowodowało, że wzrosła ilość przepracowanych godzin.
Wykonaliśmy ofertę VIP, w ramach której zobowiązaliśmy się do wykonywania szeregu czynności:
– wystawiania faktur,
– wysyłka do klientów faktur,
– przyjmowanie na własnego maila wszystkich faktur kosztowych,
– wykonywanie przelewów do ZUS US i innych dostawców,
– odbieramy korespondencję i wysyłka drogą mailową całej korespondencji,
– kontakt z urzędami, klientami i dostawcami.
Nasz klient w związku z tym zaoszczędził kilka godzin miesięcznie, co zwiększyło jego komfort pracy podczas obsługiwania nowych klientów.
Czas trwania: 4 tygodnie
SZCZEGÓŁY PROJEKTU
Dane
Jedna jednoosobowa działalność gospodarcza
Lokalizacja
woj. małopolskie
Restauracja, centrum miasta, pow. 100tys.
Firma została przekształcona z spółki cywilnej na spółkę z o.o., celem zabezpieczenia własności wspólników.
Rozdzielony został magazyn od kosztów bieżących. Magazyn został wprowadzony do programu dla gastronomii – 112 pozycji wraz z recepturami.
Utworzona została tabela kosztów stałych wraz z kalendarzem przelewów celem ustabilizowania sytuacji finansowej.
Czas trwania: 16 tygodni
SZCZEGÓŁY PROJEKTU
Dane
12 pracowników
Lokalizacja
woj. małopolskie
Firma Programistyczna, typu: „Software house”
Przygotowanie umów cywilnoprawnych oraz kontraktów B2B dla programistów i grafików. Rozdzielone zostały usługi bieżące od praw autorskich, celem analizy kosztów każdego projektu Klientów.
Przygotowany został plan kont zgodny z specyfiką branży, złożone zostały zaległe sprawozdania finansowe celem uniknięcia kar z KRS i Urzędu Skarbowego. Przygotowane kalkulacje wykazały wybór bezpieczniejszego finansowo rozwiązania, w przejściu na metodę kasową w rozliczaniu podatku VAT.
Założona została osobna spółka celem zawarcia ryzykownego kontraktu z zagranicznym kontrahentem.
Czas trwania: 13 tygodni
SZCZEGÓŁY PROJEKTU
Dane
21 pracowników
Lokalizacja
woj. mazowieckie
Zmiana warunków JDG w branży IT
Nasz klient rozpoczął karierę w branży informatycznej już na studiach, współpracując wówczas z wieloma kontrahentami na podstawie JDG będąc na warunkach ogólnych.
Po ukończeniu studiów otrzymał dobrze płatną pracę na B2B.
Nasze kalkulacje wykazały, że przejście z warunków ogólnych na ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, spowoduje oszczędność w składce zdrowotnej i podatku PIT z ok. 5,5 tys. zł miesięcznie, do ok 2,5 tys. zł miesięcznie.
Ilość faktur kosztowych, które miał na samym kosztowych spadła do zera (bo koszty nie są liczone w ryczałcie). więc spadły do tego koszty jego obsługi księgowej o ok. 30%
Czas trwania: 6 tygodni
SZCZEGÓŁY PROJEKTU
Dane
Jedna jednoosobowa działalność
Lokalizacja
woj. pomorskie
Gospodarstwo rolne
Założenie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością na pełnej księgowości, celem zabezpieczenia majątku rodzinnego od zobowiązań (leasingi, kredyty obrotowe). Konsolidacja zobowiązań kredytowych prywatnych, obniżenie oprocentowania kredytów o 2,3%, redukcja zabezpieczenia hipotecznego do banku z 2.4 mln do 1.1 mln.
Analiza BIK celem przygotowania do wzięcia kredytu na zakup gruntów rolnych.
Czas trwania: 20 tygodni
SZCZEGÓŁY PROJEKTU
Dane
112 ha,
uprawa zbóż,
6 pracowników
Lokalizacja
woj. małopolskie
Firma IT
Firma naszego klienta zajmuje się tworzeniem oprogramowania dla biznesu, które jest sprzedawane w ramach abonamentu miesięcznego.
Po wykonaniu analizy potrzeb z zarządem, zredukowaliśmy o 46% koszty prowadzenia usług księgowych, ze względu na zmianę systemu wykazywania mikro sprzedaży. Zamiast opłat za pojedynczą sprzedaż, wdrożyliśmy zbiorcze rozliczenie sprzedaży.
W kolejnym etapie podzieliliśmy biznes na ten związany ze sprzedażą z VAT i ten bez VAT. Dzięki temu uzyskaliśmy efekt zwiększenia odliczenia kosztów na fakturach VAT.
Czas trwania: 9 tygodni
SZCZEGÓŁY PROJEKTU
Dane
43 pracowników
Lokalizacja
woj. śląskie
Firma szkoleniowa
Po wstępnej rozmowie i weryfikacji dokumentów za ostatnie dwa lata, zmieniliśmy system rozliczania się pracowników z B2C na B2B, co spowodowało oszczędności w składkach ZUS odprowadzonych przez pracowników i firmę, a także zmniejszyło podatek dochodowy (ryczałt).
Następnie firma właściciela została przekształcona na sp. z o.o., co dało nam spadek realnego opodatkowania z 24% na 9% oraz zlikwidowało składki ZUS.
Dzięki przekształceniu ograniczyliśmy też ryzyko z karami umownymi od największych klientów spółki.
Czas trwania: 10 tygodni
SZCZEGÓŁY PROJEKTU
Dane
11 pracowników
Lokalizacja
woj. mazowieckie
Fundacja
W ramach działań analitycznych stwierdziliśmy, że występują różne usługi świadczone przez fundację, w ramach działalności gospodarczej, co doprowadziło nas do wniosków, iż fundacja ta powinna założyć “spółkę-córkę”, która będzie rozliczać koszty i przychody z działalności gospodarczej. Fundacja natomiast będzie zajmować się działalnością statutową, bez mieszania rozliczeń obu podmiotów.
Czas trwania: 8 tygodni
SZCZEGÓŁY PROJEKTU
Dane
9 pracowników
Lokalizacja
woj. wielkopolskie
Firma deweloperska
Wspólnicy spółki podjęli zamiar budowania inwestycji na własnych gruntach. Idąc za doradztwem ich mecenasa, chcieli przenieść aportem działki do spółki, celem dalszej odsprzedaży.
Nasza analiza wykazała, iż korzystniejszym rozwiązaniem, ze względu prawnych i podatkowych, byłoby budowanie na własnych działkach bez przenoszenia własności, poprzez własną spółkę deweloperską, która z dewelopera (sprzedawcy) stała się generalnym wykonawcą, a wspólnicy sprzedawali wybudowane obiekty dalej jako osoby fizyczne.
Zabezpieczyło to właścicieli od ryzyka budowlanego, zaoszczędziło podatki ok. 27% oraz pozwoliło stworzyć rezerwę na utrzymanie pięcioletniego okresu gwarancji wobec klientów końcowych.
Czas trwania: 12 tygodni
SZCZEGÓŁY PROJEKTU
Dane
brak pracowników, dwóch współwłaścicieli
Lokalizacja
woj. małopolskie
Agencja ubezpieczeniowa
Agenci ubezpieczeniowi pracujący dla multibrokera, wysyłali comiesięczne rozliczenie sprzedanych usług i otrzymywali wynagrodzenie w ramach umowy zlecenie.
Po analizie danych za ostatni rok stwierdziliśmy, że bardziej opłacalną formą byłoby przeniesienie zleceniobiorców na własne działalności gospodarcze, co spowodowałoby obniżenie kosztów pracodawcy do ZUS i zwiększenie realnego wynagrodzenia dla samych agentów.
Zaoszczędziliśmy dzięki tym działaniom ok. 14% budżetu, co dało ok. 90 tys. złotych w skali roku.
Czas trwania: 9 tygodni
SZCZEGÓŁY PROJEKTU
Dane
16 pracowników
Lokalizacja
woj. podkarpackie
Hotel
Otrzymaliśmy zlecenie na uporządkowanie dokumentów kadrowych po śmierci głównej księgowej.
Zastaliśmy akta osobowe w małej podziemnej piwnicy, w ilości ok. 180 segregatorów. Zeskanowaliśmy, ułożyliśmy, skompletowaliśmy i zarchiwizowaliśmy ok. 11 tys. stron dokumentów. Zabezpieczyliśmy przed czynnikami środowiskowymi. Stworzyliśmy backup bezpieczeństwa dla całej bazy oraz przejęliśmy archiwizowanie tychże dokumentów do siebie.
W wyniku naszych działań zostały zabezpieczone akta na kolejne 10 lat (obowiązek ustawowy). Przygotowaliśmy firmę w razie kontroli ZUS i PIP. Tym samym rozpoczęliśmy przechowywanie dokumentów zgodnie z ustawą o RODO.
Czas trwania: 16 tygodni
SZCZEGÓŁY PROJEKTU
Dane
56 pracowników
Lokalizacja
woj. małopolskie
Zobacz naszą ofertę
W czym możemy Ci pomóc? Zadbamy o to, aby wszystkie sprawy formalne i księgowe Twojej firmy, były dokładnie wyliczone i złożone w terminie. Przeanalizujemy Twój biznes, a następnie dostarczymy odpowiednie rozwiązania oraz wiedzę. Ustalimy jasne zasady odpowiedzialności biura Tax&Money oraz Klienta. Odpowiemy na wszelkie pytania. Doradzimy co warto wdrożyć, aby zaoszczędzić Twój czas oraz pieniądze. Rozliczymy Twoją firmę online.

Usługa księgowa
Kompleksowo obsłużymy Twój biznes pod kątem księgowym. Wdrożymy pełną analitykę, monitorowanie zobowiązań oraz należności. Doradzimy również w wyborze formy prowadzenia firmy. Sprawdzimy pracę obecnej księgowości, naprawimy błędy z przeszłości.

Usługa kadrowa
Oferujemy pełen zakres usług kadrowych, opartych o przygotowanie dokumentów w przypadku zatrudnienia nowego pracownika, legalizację pracownika zza granicy, jak również o bieżącą obsługę kadrową poprzez rozliczanie wynagrodzeń, rozliczenia listy płac i raportowania. Wprowadzimy przelewy na wynagrodzenia.

Doradztwo
Dzięki doświadczeniu, a także wyspecjalizowanej kadrze pracowników, oferujemy doradztwo księgowe zarówno dla rozpoczynających działalność podmiotów, jak również firm z wieloletnim stażem na rynku. Możesz liczyć na naszą pomoc w zakresie bieżącej obsługi oraz procesach administracyjnych, inwestycyjnych, restrukturyzacyjnych, doradczych.