FAQ
W jakim stopniu pomożecie mi założyć JDG lub spółkę?
Jako biuro rachunkowe pomagamy naszym Klientom w całości w procesie założenia spółki lub jednoosobowej działalności gospodarczej. Samodzielnie złożymy dokumentację, opartą o informacje dostarczone przez Klienta. Dodatkowo działamy transparentnie, dzięki czemu przedsiębiorcy mogą w każdej chwili zapytać, na jakim etapie zakładania jesteśmy obecnie.
Jak długo będę czekał na założenie firmy?
Jest to indywidualna kwestia w przypadku każdego Klienta. Jeżeli Klient ma profil zaufany, jesteśmy w stanie to zrobić w nie więcej niż 2 h. Ważne, aby Klient miał przygotowane: wybór formy opodatkowania, kody PKD. Jednak dzięki temu, że w naszym biurze pracują zarówno księgowi, jak i prawnicy - staramy się, aby proces ten trwał nie dłużej niż kilka dni roboczych, uwzględniając naszą pomoc w każdym aspekcie zakładania firmy.
Czy w trakcie zakładania pomożecie mi dobrać kody PKD lub PKWiU?
Tak, pomagamy naszym Klientom w każdym kroku podczas procesu, w związku z czym dobierzemy kody PKD lub PKWiU odpowiedni do branży i działalności przedsiębiorcy. Doradzimy również w przypadku samodzielnego doboru kodów przez Klienta.
Czy pomożecie mi dopasować moją branżę do obecnych zasad ryczałtu?
Tak. Podczas rozmowy w dogodnej formie dla Klienta (zdalnie lub stacjonarnie) pytamy szczegółowo czym zajmuje się przedsiębiorca, dzięki czemu dowiadujemy się, jaka forma rozliczenia jest odpowiednia dla jego działalności.
Ile kosztuje u Państwa założenie JDG?
Ofertę dopasowujemy indywidualnie do naszych Klientów. W sprawie wyceny prosimy o wiadomość, nasz doradca skontaktuje się w przeciągu 48 h.
Czy mogę skorzystać z ulgi na start?
Z ulgi na start mogą skorzystać przedsiębiorcy, którzy rozpoczęli prowadzenie działalności lub reaktywują przedsiębiorstwo po 5 latach od zawieszenia.
Czy pokazany na stronie schemat przyjmowania dokumentów dotyczy każdego rodzaju firmy?
Tak. Schemat wygląda tak samo w przypadku każdego naszego Klienta. Klient może jednak wybrać formę przekazania dokumentów, np. mailowo w formie skanu przez aplikację, pocztą, a także osobiście w biurze.
Do kiedy będę musiał/a przesyłać Państwu wszystkie dokumenty? I w jakiej formie można je dostarczyć? Co jeśli nie dostarczę wszystkich dokumentów w terminie? Czy termin na dostarczanie dokumentów można indywidualnie dostosować?
Co miesiąc mailowo prosimy naszych Klientów o przesłanie wszystkich dokumentów do 7 dnia każdego miesiąca. Dokumenty można przesłać poprzez nasz program, mailowo lub dostarczyć osobiście do biura. Po tym dniu program rozliczeniowy zostaje zamknięty i nie można dodać jakichkolwiek faktur, natomiast wszystkie faktury niedostarczone będą księgowane na następny miesiąc. W przypadku chęci ponownego otwarcia programu będzie naliczana opłata. Termin można indywidualnie dostosować do Klienta, w tym przypadku prosimy o wcześniejsze powiadomienie księgowego.
Czy za oprogramowanie trzeba coś płacić? Czy jest wersja mobilna?
Nie, za oprogramowanie nasi Klienci nic nie płacą. Dostępna jest aplikacja mobilna. Program można również używać z poziomu przeglądarki internetowej.
Na jaki adres e-mail mogę kontaktować się w sprawie pytań?
W przypadku pytań prosimy o kontakt mailowy: office@taxm.pl. Naszym Klientom rekomendujemy kontakt bezpośredni z opiekunem księgowym lub opiekunem kadrowym.
Kto jest odpowiedzialny za moją firmę? Czy mam jakiegoś opiekuna?
W ramach współpracy każdy z naszych Klientów otrzymuje dedykowanego opiekuna, z którym bezpośrednio może się skontaktować mailowo lub telefonicznie.
Czy to Państwo archiwizują moje dokumenty czy muszę to robić we własnym zakresie?
Tax & Money w ramach współpracy archiwizuje wszystkie dokumenty swoich Klientów.
Kiedy i jaką drogą otrzymam od Państwa pierwszą fakturę za Państwa usługi?
Faktury przesyłane do naszych Klientów drogą mailową przy użyciu programu. W mailu dostępny jest wówczas link do pobrania faktury. Nie ma potrzeby dodawania tej faktury do programu wraz z innymi dokumentami, gdyż to my zajmujemy się jej dodaniem w ramach naszej współpracy. Faktura zostanie Państwu przekazana pierwszego dnia roboczego miesiąca za usługi księgowe, natomiast za usługi kadrowe sprzed dwóch miesięcy. Na przykładzie: 3 stycznia 2023 roku dostają Państwo fakturę za usługi księgowe za grudzień 2022 roku, natomiast za usługi kadrowe za listopad 2022 roku.
Ile będę czekać na założenie spółki?
Sam proces rejestracji trwa około 45 minut, natomiast w KRS spółka może figurować już po 24 godzinach.
Czy jako 100% wspólnik muszę ponosić jakieś dodatkowe opłaty?
Jeśli chodzi o jedynego wspólnika spółki z o.o. (100% udziałów), to podlega on tzw. dużemu ZUS-owi i zryczałtowanej składce zdrowotnej. Jeśli wspólnik, przykładowo ma gdzie indziej umowę o pracę z wynagrodzeniem co najmniej minimalnym, to z faktu bycia jedynym wspólnikiem podlega jedynie składce zdrowotnej, a składki społeczne może opłacać dobrowolnie.
Czy od razu po założeniu spółki będę mógł wystawiać faktury?
Przedsiębiorca może wystawiać faktury, jak zostanie wpisany do KRS.
Ile będę czekać na nadanie NIP i REGON?
Jeśli nie masz NIP ani REGON, to twój wniosek o wpis do rejestru przedsiębiorców będzie jednocześnie wnioskiem o ich nadanie. NIP i REGON zostaną automatycznie uzupełnione w twoim wpisie - NIP w ciągu 1 dnia roboczego, REGON w ciągu 7 dni.
Od kiedy mogę wystawiać faktury z VAT?
Ustawowo 30 dni od dostarczenia wszystkich dokumentów.
Czy muszę mieć umowę najmu dla siedziby spółki, jeśli adres spółki to mój prywatny adres zamieszkania?
Spółka na starcie musi wykazać się tytułem prawnym do lokalu, który stanowi jej siedzibę. Możesz w takim wypadku podpisać umowę najmu lub użyczenia. Najem jest odpłatny, natomiast użyczenie jest bezpłatne.
Czy pomagają Państwo w założeniu konta bankowego?
Tak, nasze biuro pomaga w założeniu kont bankowych dla naszych Klientów.
Jak zawrzeć umowę między spółką a jej wspólnikiem/członkiem zarządu jako osobą fizyczną?
Art. 210 § 1 k.s.h. stanowi, że w umowie między spółką a członkiem zarządu oraz w sporze z nim spółkę reprezentuje rada nadzorcza lub pełnomocnik powołany uchwałą zgromadzenia wspólników. Z przepisu tego wynika. że w sytuacji, w której ma dojść do zawarcia umowy pomiędzy spółką a jednym z członków zarządu, konieczne jest powołanie pełnomocnika do reprezentacji spółki, albo pozostawienie sprawy w kompetencji rady nadzorczej.
Zainteresowała Cię nasza oferta?
Posiadamy nowoczesny sprzęt i oprogramowanie, dzięki czemu możemy zapewnić kompleksowe usługi również online. Z nami zaoszczędzisz czas i pieniądze!
Wypełnij formularz, aby otrzymać wycenę.
Skontaktuj się
Zapewnimy Tobie oraz Twojej firmie komfortową usługę w zakresie księgowości, abyś mógł bez problemów rozwijać swój biznes!