FAQ

Jako biuro rachunkowe pomagamy naszym Klientom w całości w procesie założenia spółki lub jednoosobowej działalności gospodarczej. Samodzielnie złożymy dokumentację, opartą o informacje dostarczone przez Klienta. Dodatkowo działamy transparentnie, dzięki czemu przedsiębiorcy mogą w każdej chwili zapytać, na jakim etapie zakładania jesteśmy obecnie.

Jest to indywidualna kwestia w przypadku każdego Klienta. Jeżeli Klient ma profil zaufany, jesteśmy w stanie to zrobić w nie więcej niż 2 h. Ważne, aby Klient miał przygotowane: wybór formy opodatkowania, kody PKD. Jednak dzięki temu, że w naszym biurze pracują zarówno księgowi, jak i prawnicy - staramy się, aby proces ten trwał nie dłużej niż kilka dni roboczych, uwzględniając naszą pomoc w każdym aspekcie zakładania firmy.

Tak, pomagamy naszym Klientom w każdym kroku podczas procesu, w związku z czym dobierzemy kody PKD lub PKWiU odpowiedni do branży i działalności przedsiębiorcy. Doradzimy również w przypadku samodzielnego doboru kodów przez Klienta.

Tak. Podczas rozmowy w dogodnej formie dla Klienta (zdalnie lub stacjonarnie) pytamy szczegółowo czym zajmuje się przedsiębiorca, dzięki czemu dowiadujemy się, jaka forma rozliczenia jest odpowiednia dla jego działalności.

Ofertę dopasowujemy indywidualnie do naszych Klientów. W sprawie wyceny prosimy o wiadomość, nasz doradca skontaktuje się w przeciągu 48 h.

Z ulgi na start mogą skorzystać przedsiębiorcy, którzy rozpoczęli prowadzenie działalności lub reaktywują przedsiębiorstwo po 5 latach od zawieszenia.

Tak. Schemat wygląda tak samo w przypadku każdego naszego Klienta. Klient może jednak wybrać formę przekazania dokumentów, np. mailowo w formie skanu przez aplikację, pocztą, a także osobiście w biurze.

Co miesiąc mailowo prosimy naszych Klientów o przesłanie wszystkich dokumentów do 7 dnia każdego miesiąca. Dokumenty można przesłać poprzez nasz program, mailowo lub dostarczyć osobiście do biura. Po tym dniu program rozliczeniowy zostaje zamknięty i nie można dodać jakichkolwiek faktur, natomiast wszystkie faktury niedostarczone będą księgowane na następny miesiąc. W przypadku chęci ponownego otwarcia programu będzie naliczana opłata. Termin można indywidualnie dostosować do Klienta, w tym przypadku prosimy o wcześniejsze powiadomienie księgowego.

Nie, za oprogramowanie nasi Klienci nic nie płacą. Dostępna jest aplikacja mobilna. Program można również używać z poziomu przeglądarki internetowej.

W przypadku pytań prosimy o kontakt mailowy: office@taxm.pl. Naszym Klientom rekomendujemy kontakt bezpośredni z opiekunem księgowym lub opiekunem kadrowym.

W ramach współpracy każdy z naszych Klientów otrzymuje dedykowanego opiekuna, z którym bezpośrednio może się skontaktować mailowo lub telefonicznie.

Tax & Money w ramach współpracy archiwizuje wszystkie dokumenty swoich Klientów.

Faktury przesyłane do naszych Klientów drogą mailową przy użyciu programu. W mailu dostępny jest wówczas link do pobrania faktury. Nie ma potrzeby dodawania tej faktury do programu wraz z innymi dokumentami, gdyż to my zajmujemy się jej dodaniem w ramach naszej współpracy. Faktura zostanie Państwu przekazana pierwszego dnia roboczego miesiąca za usługi księgowe, natomiast za usługi kadrowe sprzed dwóch miesięcy. Na przykładzie: 3 stycznia 2023 roku dostają Państwo fakturę za usługi księgowe za grudzień 2022 roku, natomiast za usługi kadrowe za listopad 2022 roku.

Sam proces rejestracji trwa około 45 minut, natomiast w KRS spółka może figurować już po 24 godzinach.

Jeśli chodzi o jedynego wspólnika spółki z o.o. (100% udziałów), to podlega on tzw. dużemu ZUS-owi i zryczałtowanej składce zdrowotnej. Jeśli wspólnik, przykładowo ma gdzie indziej umowę o pracę z wynagrodzeniem co najmniej minimalnym, to z faktu bycia jedynym wspólnikiem podlega jedynie składce zdrowotnej, a składki społeczne może opłacać dobrowolnie.

Przedsiębiorca może wystawiać faktury, jak zostanie wpisany do KRS.

Jeśli nie masz NIP ani REGON, to twój wniosek o wpis do rejestru przedsiębiorców będzie jednocześnie wnioskiem o ich nadanie. NIP i REGON zostaną automatycznie uzupełnione w twoim wpisie - NIP w ciągu 1 dnia roboczego, REGON w ciągu 7 dni.

Ustawowo 30 dni od dostarczenia wszystkich dokumentów.

Spółka na starcie musi wykazać się tytułem prawnym do lokalu, który stanowi jej siedzibę.  Możesz w takim wypadku podpisać umowę najmu lub użyczenia. Najem jest odpłatny, natomiast użyczenie jest bezpłatne.

Tak, nasze biuro pomaga w założeniu kont bankowych dla naszych Klientów.

Art. 210 § 1 k.s.h. stanowi, że w umowie między spółką a członkiem zarządu oraz w sporze z nim spółkę reprezentuje rada nadzorcza lub pełnomocnik powołany uchwałą zgromadzenia wspólników. Z przepisu tego wynika. że w sytuacji, w której ma dojść do zawarcia umowy pomiędzy spółką a jednym z członków zarządu, konieczne jest powołanie pełnomocnika do reprezentacji spółki, albo pozostawienie sprawy w kompetencji rady nadzorczej.

Zainteresowała Cię nasza oferta?

Posiadamy nowoczesny sprzęt i oprogramowanie, dzięki czemu możemy zapewnić kompleksowe usługi również online. Z nami zaoszczędzisz czas i pieniądze!

Wypełnij formularz, aby otrzymać wycenę.

Skontaktuj się

Zapewnimy Tobie oraz Twojej firmie komfortową usługę w zakresie księgowości, abyś mógł bez problemów rozwijać swój biznes!