IHG Polska odzyskało 190 tysięcy złotych z pomocą Tax & Money

Firma IHG Polska sp. z o.o. posiada restaurację w centrum Krakowa, która oferuje tradycyjną kuchnię indyjską.

Spółka została zarejestrowana w styczniu 2019 roku. Jej podstawowa działalność została określona jako: restauracje i inne stałe placówki gastronomiczne.

Miejsce
Kraków, Polska
Branża
Gastronomia

Problem do rozwiązania

Firma IHG Polska sp. z o.o. była obsługiwana przez poprzednie biuro księgowe, od 2019 do 2021 roku. W 2021 podjęto współpracę z Tax&Money.

Poprzednie biuro księgowe nie zauważyło błędu polegającego na nieksięgowaniu wszystkich faktur - zarówno sprzedażowych, jak i kosztowych.

Konsekwencją tego był fakt, że klient płacił znacznie wyższe podatki niż powinien.

To jednak zostało wychwycone dopiero po rozpoczęciu naszej współpracy. Stąd decyzja klienta o tym, aby Angelina Freitag oraz Damian Kocoń - nasi specjaliści - zajęli się pozyskiwaniem brakującej dokumentacji księgowej.

Według prognoz wartość operacji księgowych, do których spółka nie posiadała dokumentów mogła wynosić nawet 100 tysięcy, a jak się później okazało - znacznie więcej.

"Klient skontaktował się z nami głównie w celu prowadzenia księgowości spółki z o.o. Dzięki naszej procedurze wdrożenia klienta i sprawdzenia wcześniejszej księgowości udało nam się znalezć błąd, dzięki któremu spółka mogła odzyskać znaczną sumę pieniędzy. Był to długi proces, ale warty zachodu."

Radosław Gieras, CEO

Plan działania

  • Lokalizacja problemu - aby zrozumieć problem i go wyłapać rozpoczęliśmy działania od porządków w dokumentacji.
  • Sprawdzenie kont - postawiliśmy na porównanie ilości faktur względem ilości wykonanych opłat, co pozwoliło nam na wyłapanie niezgodności w dokumentacji. Podstawą naszych działań było jednak zweryfikowanie wyciągów bankowych.
  • Kontakt z kontrahentami klienta - jako że sprawa od samego początku była poważna, w szczególności z punktu widzenia naszego klienta, postawiliśmy na samodzielny i bezpośredni kontakt z jego kontrahentami.
  • Księgowanie - po pozyskaniu faktur oraz duplikatów rozpoczęliśmy ewidencję dokumentów, zostały one ujęte w księgach rachunkowych spółki.
  • Korekta JPK - skorygowaliśmy deklarację VAT i JPK.
  • Korekta CIT - wykonaliśmy korektę CIT o nie wykazane - a poniesione w danym roku - koszty.
  • Sprawozdanie - skorygowanie dokumentów oraz ponowne ich zaksięgowanie już w prawidłowy sposób, pozwoliło nam na zamknięcie 2020 roku oraz wykonanie i złożenie sprawozdania finansowego. Wygenerowaliśmy również Bilans oraz RZiS za 2019 i 2020 roku.

Skąd tak długi proces?

Ze względu na ilość faktur, które musieliśmy pozyskać od kontrahentów naszego klienta. Niestety, choć mogłoby się wydawać, że sprawę można załatwić dość szybko, po czasie okazało się, że wielu z tych kontrahentów wcale nie chce współpracować.

01

Okazało się, że dokumentów do pozyskania jest prawie 100. Odpowiedni podział zadań między Angeliną i Damianem mimo wszystko skrócił czas pracy nad projektem.

02

Problem dotyczył wcześniejszych lat, w związku z czym zaksięgowanie pojedynczych faktur nie byłoby wystarczające. Wyniknęła potrzeba wykonania sprawozdania finansowego, bilansu oraz RZiS.

03

Rezultat

Pozyskanie duplikatów faktur pozwoliło w terminie grudzień 2021 - maj 2022 prawidłowo rozliczyć koszty działalności w wysokości ponad 155 tysięcy złotych, a także odliczyć VAT naliczony w kwocie ponad 34 tysięcy złotych.

Wszystkie działania, w szczególności porządek w dokumentacji klienta, pozwoliły nam na poprawne zamknięcie 2020 roku i wygenerowania sprawozdania finansowego. Wygenerowano również Bilans oraz RZiS za 2019 i 2020 roku.

Złożone sprawozdania za wcześniejsze lata działalności firmy IHG Polska
Złożone sprawozdania za wcześniejsze lata działalności firmy, źródło - e-KRS.

Last but not least - nasze działania przełożyły się na porządek w dokumentacji księgowej, zmniejszyły prawdopodobieństwo kar ze strony służb skarbowych, a także zdecydowanie obniżyło poziom stresu u klienta.

"Przypadek IHG Polska sp. z o.o. pokazuje, jak bardzo ważna w księgowości jest dokładna analiza dokumentów księgowych i zwracanie uwagi na najmniejsze szczegóły. Jeden błąd może skutkować dla klienta konsekwencjami w postaci kar ze strony organów skarbowych, ale jednocześnie powodować utratę nawet kilku tysięcy złotych z tytułu błędnie wykazanych rozliczeń podatkowych. Obecnie księgi rachunkowe spółki prowadzone są systematycznie, co pozwala na uniknięcie sytuacji, którą zastaliśmy po przejęciu ksiąg spółki IHG."

Damian Kocoń, Head Accountant

Powierz nam swoją księgowość

Sprawdź, jak profesjonalny zespół może poprawić zdrowie finansów Twojej firmy.

Umów konsultację
Wzór marki Tax & Money